Asigurarea de sănătate pentru angajați: beneficiu sau necesitate?

Cu siguranță nu puțini lideri de companii și manageri de HR  își pun în ziua de azi această întrebare legată de asigurarea de sănătate pentru angajați.

Piața forței de muncă se schimbă de la an la an și, odată cu ea, așteptările angajaților cu privire la oferta de muncă, beneficiile și avantajele auxiliare. Ecourile crizei financiare sunt din ce în ce mai slabe, percepția de restabilire a echilibrului financiar pe piața românească resimțindu-se nu doar la nivelul creșterii celor mai multe dintre business-uri, ci și în raportul cerere-ofertă dintre angajatori și angajați.

Dacă în urmă cu 3 ani managerii de companii priveau asigurarea de sănătate ca pe un beneficiu costisitor – astăzi lucrurile par să se fi schimbat semnificativ. Motivația angajaților s-a adaptat din mers noilor condiții economice – mai prietenoase – și pare să vizeze beneficii și necesități dincolo de cele cuprinse în pachetul salarial.

Asigurarea de sănătate pentru angajați vine, astfel, mai degrabă ca răspuns empatic la necesitățile lui, reflectând preocuparea companiei pentru un mediu sănătos dincolo de sensul propriu al cuvântului.

Angajatorii aleg cu precădere asigurările modulare, acestea fiind mai flexibile și putând fi configurate în funcție de caracteristicile grupurilor sau sub-grupurilor din cadrul unei companii sau de disponibilitatea financiară a angajatorilor.

Iată ce pot conține pachetele modulare ale asigurărilor de sănătate pentru angajați:

  • Servicii medicale în ambulatoriu (consultații și controale, analize de laborator, investigații, tratamente, transport medical asistat, monitorizare sarcină, stomatologie, vaccinare, control anual preventiv);
  • Spitalizare (spitalizare de zi sau continuă, intervenții chirurgicale, naștere).

Avantajele angajatorului în includerea în oferta de muncă a serviciilor de sănătate:

  • Suport pentru programele de recrutare de personal nou;
  • Creșterea procentului de retenție a angajaților existenți;
  • Reducerea concediilor medicale;
  • Creșterea eficienței la locul de muncă.

Avantajele angajatului:

  • Acces rapid la servicii de sănătate;
  • Serviciu de programari disponibil non-stop;
  • Decontare directă a serviciilor medicale, în rețea;

Deși, la o primă vedere, acordarea unui pachet de beneficii care să includă servicii de sănătate pentru angajați ar putea fi percepută exclusiv în avantajul acestora, în realitate o analiză mai profundă poate releva un impact pe termen lung în favoarea companiei angajatoare.